Dość charakterystyczny Pursuit w pomarańczowych barwach, można było w tym roku oglądać na głowach kolarzy CCC. Jak się sprawdzi na głowie skrajnego amatora? Test w toku ...
Artur Drzymkowski
Jeszcze kilka lat temu, było by to nie do pomyślenia, że na stronie prowadzonej przez fanatyków rowerów górskich o jedynie właściwym rozmiarze koła, pojawi się test kasku tak bardzo szosowego jak tytułowy Pursuit.
Cóż, czas nie stoi w miejscu, zmieniamy się, rozwijamy, ewoluują nasze rowerowe zainteresowania. Na naszej stronie ukazało się już kilka relacji w ultra-maratonów szosowych. Gros moich kilometrów wyjeżdżonych ostatnimi 4 laty, wykonane zostało na dwóch szutrówkach. I właśnie to tego drugiego gravela - stalowego, czarnego Octane One Koda - dopasował się równie czarny tytułowy Pościgowy.
Ogląd
Otwory AeroVent kierują strumień powietrza do wewnętrznych kanałów w kasku, aby zwiększać właściwości aerodynamiczne i poprawiać chłodzącą wentylację.
To co wpadnie z przodu przez AeroVent znajduje dość konkretne ujście w tyłu.
System dopasowania Cinch ProT oplata część potyliczną czaszki zapewniając najwyższy komfort użycia, przyleganie i ochronę.
Paski w pierwszym momencie sprawiają wrażenie dość delikatnych, ale spełniają doskonale swoją rolę, trzymając kask na właściwym miejscu. Pokrętło ma dość gęste ząbki, co w praktyce pozwalana na precyzyjne i delikatne ustawienie żądanego opasania głowy.
Kolorystycznie ten kask bardziej męski być chyba nie może ;)
Z profilu Pursuit sprawia wrażenie monolityczne ;).
336 g wyciska testowany Pursuit w rozmiarze L
Na stronie producenta deklarowana jest waga 230 g dla rozmiaru M. Nie sądzę żeby aż taka różnica wynikała w wielkości. Doszukiwał bym się błędu katalogu. Natomiast co by nie mówić, wynik jest konkretny. Czy taka masa będzie miała odczuwalne dla testera przełożenie na komfort jazdy? Zapewne tak, lecz nie przesądzajmy tego na wstępie. Do listy rzeczy "do przetestowania" dodaję długą jazdę z e wzmożoną obserwacją "ciężkości głowy" ;)
Opcje
Pursuit oferowany jest również w wersji niebieskiej z fajnymi czarnymi aplikacjami. Widok z profilu zyskuje wrażenie lekkości.
Oraz białej, wyposażonej w system MIPS.
Jazda
Pierwsze wrażenie z jazdy pod Pursuitem to uczucie ... huraganu pod kopułą ;) Jakiekolwiek obawy że w tym kasku może być gorąco, są nie na miejscu. Chyba że stoisz sobie, w samo południe, w pełnym słońcu, ubrany do kompletu w równie elegancko czarne ciuchy od Przemka Zawady :) Gdy jesteś w ruchu - pod kopułą hula wiatr ...
To chyba na razie tyle. Tester korzystając z końcówki lata idzie ... latać ;) Posumowanie testu ukaże się, gdy zdolności chłodzące Pursuita spotęguje jesień ...