GIANT REIGN E+ 2 - TEST POTĘŻNEGO ELEKTRYKA ENDURO
Gdy dowiedziałem się, że GIANT REIGN E+ 2 trafił w ręce Michała, mój świat na chwilę stanął, a bodźce z otoczenia przestały do mnie docierać. Pomyślałem sobie „ale dlaczego?”. Michał, jako że ma miękkie serce oczywiście zgodził się oddać mi ten rower kwitując krótko „Bartek, który to już z kolei elektryk którego będziesz ujeżdżał, ja też bym chciał…”OCENA KURTKI ROGELLI FREEZE - WYKRZESAĆ TROCHĘ CIEPŁA
"W pi*du zimno i wieje!", a to dopiero początek okresu jesienno-zimowego (a już w sumie bardziej zimowego), który do tej pory był dosyć łaskawy, czasami wręcz późno letni. Ale przyszedł w końcu ten weekend, gdzie niże i wyże postanowiły zrobić sobie hulankę nad Europą. Ta swojska zabawa dla nas rowerzystów to znak, że....OKULARY TYGU FLOW - ABY WIĘCEJ WIDZIEĆ
TYGU - założona w 2017 roku w Żywcu, to marka znana przede wszystkim pasjonatom jazdy na rowerach enduro i trial. To właśnie na ich potrzebach głównie koncentruje się produkcja firmy. Tygu przygotowując nową kolekcję odzieży nie zapomina o kolarskich dodatkach. Od niedawna w jej ofercie znaleźć możemy również okulary rowerowe. Jak na razie zawartość katalogu stanowią dwa modele TYGU Flame i Flow. Ja do testu wybrałem te ostatnie ze względu na szerokie spektrum ich używania od MTB poprzez szosę do gravela.Diabelski Bike Challenge 2023 – relacja
Udział w Diabelski Bike Challenge miał być głównym startem mojego sezonu 2023. Ostatecznie na dzień dzisiejszy, z różnych nie w pełni zawinionych przeze mnie sytuacji, okazał się jedynym. Ale gdyby ktoś mi kazał z obfitości imprez wybrać jedną, był by to właśnie #Diablak! Artur DrzymkowskiRogelli WADDED 2.0 - test kurtki zimowej
Dzięki współpracy z marką Rogelli, mieliśmy okazję przetestować kilka produktów z ich bogatej oferty. A że #winteriscoming to poniżej przedstawiam Wam swoją opinię na temat zimowej kurtki hybrydowej Wadded 2.0. Artur DrzymkowskiSyberyjskie mrozy nie straszne - AM Cycling Ultra Cargo
Często piszę, że lubię jeździć nawet w zimie, ale bez dobrego ubioru byłoby to może nie niemożliwe, ale na pewno karkołomne. Dotychczas największy problem miałem z odpowiednio ciepłymi spodniami, kiedy temperatury mocno spadały poniżej zera. Rozwiązaniem okazały się spodnie od AM Cycling o nazwie Ultra Cargo. Maciej PaterakTest opon Schwalbe - Nobby Nic i Racing Ralph w rozmiarze 29x2,25
O oponach Schwalbe napisano już wiele, znane są od wielu lat oraz cenione przez rzesze użytkowników różnej maści. Także my pisaliśmy tutaj o poprzednim modelu opon Racing Ralph. Firma Schwalbe cały czas doskonali swoje wyroby, co dotyczy także opon wielkokołowych i tu postęp jest bardzo widoczny. Na stół operacyjny trafił zestaw opon na „prawie” każde warunki, oprócz dużego błota, czyli opony Schwalbe - Racing Ralph i Nobby Nic. Obie w wielkości 29x2,25.
Ryszard Biniek
Czytaj więcej: Test opon Schwalbe - Nobby Nic i Racing Ralph w rozmiarze 29x2,25
Test opon Geax Saguaro 29x2.2 w wersjach kevlar i TNT
Ilu producentów, tyle pomysłów na rowerowe opony. Jednakże generalnie są dwa nurty - "lekkość za wszelką cenę" oraz "nie w cyferkach zaklęte jest szczęście". Geax bez wątpienia należy do obozu nr 2, dlatego też ucieszyliśmy się, gdy pojawiła się możliwość przetestowania niepapierowych Saguaro
Mateusz Nabiałczyk i Ryszard Biniek
Czytaj więcej: Test opon Geax Saguaro 29x2.2 w wersjach kevlar i TNT
Szytka 29's in da house
"Oooo....czipsy przyszły". No prawie. Zamiast nich na imprezie pojawiły się kolejne szytki 29 oraz obręcze i koła pod nie przeznaczone. Żeby było jeszcze ciekawiej, "dziewczyny" pochodzą z krajów nam bliskich. Europarty czas zacząć.
Michał Śmieszek
Williery serii 5 w rozmiarze 29"
Włoskiej firmy nie trzeba chyba nikomu specjalnie przedstawiać i przybliżać jej historii, ale no właśnie...historii, która związana jest przede wszystkim z rowerami szosowymi, które z 29erami mają niewiele wspólnego. Chociaż z drugiej strony średnica obręczy jest ta sama, tylko czy to wystarczy, by od razu wypuścić sensowne ninery?
Mateusz Nabiałczyk
Kwadratura koła według Czechów
Dragon, Viking, Grand Rock, Hammer - wątpię, że nie spotkaliście się z tymi nazwami, gdyż reprezentują najpopularniejsze modele obręczy spotykane w najczęściej sprzedawanych rowerach w Polsce, zwłaszcza, że jedne i drugie pochodzą przede wszystkim z za południowej granicy. Rowerami nie będziemy dziś zawracać wam głowy, za to zajmiemy się czeskim Remerxem.
Michał Śmieszek
Test roweru Author Revolt 29
Od zawsze Czesi byli o krok przed nami, jeśli chodzi o wielkie koło. Nim rodzime manufaktury wypuściły pierwsze 29ery, nasi sąsiedzi mieli już niezły dylemat, którego producenta wybrać. Teraz wszystko teoretycznie się wyrównało...teoretycznie, bo my mamy kilka podstawowych ninerów, a Author bawi się już w zaawansowany karbon.
Długodystansowy test napędu Sram X9 3x10 (update 21.10.2011)
O napędach można bez końca… Ale ożywienie dyskusji następuje w momentach przełomowych. Tak jest i teraz, kiedy w rowerach górskich napędy 10-rzędowe coraz śmielej zdobywają rynek i zwolenników tego rozwiązania. Od momentu pokazania się na rynku grup 10-rzędowych najpierw najwyższych grup 2x10, a następnie 3x10 oraz dość szybkiego zastosowania tych rozwiązań w grupach niższych, od razu ożywiła się dyskusja o zasadności używania napędu 3x10 w rowerze górskim. Dyskusja dyskusją, ale pedałować i tak trzeba. Do mojego roweru trafił napęd firmy Sram X9 3x10 i w teście długodystansowym spróbuję odpowiedzieć na pytanie o celowości stosowania takiego napędu oraz jakości jego pracy.
Ryszard Biniek
Czytaj więcej: Długodystansowy test napędu Sram X9 3x10 (update 21.10.2011)
Targi Kielce Bike Expo - część czwarta - biżuteria
Targi w Kielcach nie dają nam spokoju. Były już rowery 29, były komponenty dedykowane do Wielkich kółek. Czas najwyższy pokazać biżuterię, którą kochamy ozdabiać nasze rumaki.
Michał Śmieszek
Czytaj więcej: Targi Kielce Bike Expo - część czwarta - biżuteria
Brazylijska Copoeira 29 (update)
29ery, to nie tylko takie egzotyczne miejsca jak Centralna Europa i nie takie zwykłe jak Ameryka Północna. Prawdopodobnie nie spotkamy ich tylko w Arktyce. W związku z powyższym na pewno nie zainteresuje was informacja, że Świat Wielkiego Koła objął już Amerykę Południową, zwłaszcza Brazylię. A może jednak...
Michał Śmieszek
Targi Kielce Bike Expo - część trzecia
Na targach nie mogło zabraknąć osprzętu dedykowanego do wielkich kółek. Były gotowe koła, obręcze, amortyzatory, sztywne widelce, opony, nie wspominając o bogatej ofercie rowerowej biżuterii, która z natury jest "29er ready". Skończyło się zatem kwękanie, że w Polsce do 29-tek nie ma opon, amortyzatórów, kierownic, kół. Na pewno nie znajdziemy ich w każdym lepszym sklepie.
Michał Śmieszek i Mateusz Nabiałczyk
Targi Kielce Bike Expo - część druga
...I kontynujemy wycieczkę po rowerowych stoiskach na targach Kielce Bike Expo 2011. W mieście Scyzoryków pojawiło się także kilka zupełnych nowości, co uświadomia nam, że krajowe poletko jest jeszcze nie do końca zagospodarowane oraz to, że nasz rynek zyskuje na znaczeniu niczym nasza drużyna narodowa (zagadka: która?)
Michał Śmieszek
Targi Kielce Bike Expo - część pierwsza
Veni, vidi, vici. Tydzień temu Warszawa i budzącą skrajne emocje ekspozycja Targi Rowery 2012, a w miniony weekend Międzynarodowe Targi Kielce Bike-Expo. Dwa dni fotografowania i rozmów...
Michał Śmieszek
Strona 111 z 141