Giant Anthem 29 01

Giant jest już po polskiej prezentacji kolekcji 2018. Relacja z prezentacji będzie osobno, niemniej jednak chciałbym zatrzymać się na wielkim powrocie po 7 latach tego giganta rowerowego, do produkcji rowerów XC na kołach 29 z pełnym zawieszeniem.


Ryszard Biniek

Giant już od 2005 miał w swojej kolekcji rowery górskie z pełnym zawieszeniem do XC. Natomiast kilka lat temu po pojawieniu się kół 27,5 mocno postawił na rowery z pełną amortyzacją na tych kołach, ale były to maszyny bardziej szlakowe niż szybkie do XC. Dalej pozostawała luka i brak roweru typowego do szybkiej jazdy XC na kołach 29. Życie i konkurencja pokazały, że nie była to chyba najtrafniejsza strategia. Ostatnie dwa lata to przygotowania do produkcji całkiem nowego Anthema 29, a zwieńczeniem jest powrót na salony bujanych 29er-ów do XC i to z przytupem. Zaznaczam, rowerów do ścigania oraz szybkiej i efektywnej jazdy XC.

Giant Anthem 29 02

Nowe koncepcje plus nowe technologie zaowocowały ciekawymi rozwiązaniami oraz równolegle wieloma modelami. Na rynek polski trafi ich 6. Anthem 29, Anthem Advanced 29 i Anthem Advanced Pro 29 - to grupy modeli w różnych konfiguracjach i cenach w zależności od oczekiwań i zasobności portfela.

Anthem Advanced Pro 29 0 wynikAnthem 29 1 wynik

Anthem Advanced 29 1 wynikAnthem Advanced Pro 29er 1 Color A Carbon wynik

Ramy od pełnego karbonu do aluminium, w tym 2 modele w pełni węglowe (wraz z kołami), jeden karbon z aluminiowym tylnym zawieszeniem i 3 aluminiowe na ALUXX SL. Zawieszenie z przodu to 100mm, z tyłu 90mm ze zmienioną charakterystyką, co ma być dużo lepsze i efektywniejsze od standardu 100mm.  Wszystko na świetnym systemie zawieszenia Maestro Giant, który dopracowano w kontekście poprawy skuteczności pedałowania i hamowania oraz kontroli jazdy, a głównym elementem zawieszenia jest kompozytowe ramię górnego wahacza, które jest lżejsze, sztywniejsze i mocniejsze od aluminiowych poprzedników. Efektem jest niesamowita sztywność, efektywność i niezależność tylnego koła. Zresztą warto zerknąć na poniższą geometrię. Wspomnę jeszcze, że dokonano kontrolnego ważenia i najlżejszy rower ANTHEM ADVANCED PRO 29 0 w rozmiarze L bez pedałów waży 10,20 kg, a najlżejszy z ramą aluminiową 11,50 kg.

Screen Shot 2017 06 22 at 8.13.01 pm wynik

Giant Anthem 29 11Giant Anthem 29 15

Giant Anthem 29 25

Giant Anthem 29 07Giant Anthem 29 05

 Wszystkie modele w takiej samej nowej geometrii ze zmienionymi kątami główki ramy na 69 i rury podsiodłowej na 73,5 stopnie, zapewniających precyzję prowadzenia. Do tego dopisuje się krótki ogon 438mm i zwiększony rozstaw kół. Ma to zapewnić doskonałą równowagę wydajności na podjazdach i zachowania na zjazdach, zwłaszcza technicznych. Napędy tylko 1 rzędowe – 11 i 12 biegowe Srama lub Shimano, czyli Eagle XX1, Eagle GX i Shimano XT, ale z możliwością zastosowania w modelach aluminiowych napędów z przednią przerzutką. Wszystko toczy się na sztywnych systemowych kołach Gianta z włókna węglowego lub aluminium, na szerszych piastach Boost. Wszystkie modele maja karbonowe sztyce 27,2mm z możliwością wewnętrznego podłączenia szytcy regulowanej, choć ich dostępność w tym rozmiarze jest na rynku dość ograniczona.

Giant Anthem 29 20

Giant Anthem 29 21

Giant Anthem 29 24

Giant Anthem 29 09

Tutaj szczegółowe specyfikacje poszczególnych modeli na stronie Gianta oraz ceny na 2018:

Anthem Advanced Pro 29er 0 33 999 zł
Anthem Advanced Pro 29er 1 19 999 zł
Anthem Advanced 29er 1 15 999 zł
Anthem 29er 1 GE 14 499 zł
Anthem 29er 2 10 999 zł
Anthem 29er 3 8 999 zł
   
 

Giant Anthem 29 23

Giant Anthem 29 12Giant Anthem 29 13

Giant Anthem 29 08

Rowery miałem możliwość krótko testować podczas prezentacji. Powiem tylko tyle, że jazda robi niesamowite wrażenie i to wszystko działa, ale szczegółowe odczucia i wrażenia z jazd testowych i użytkowania Anthem Advanced Pro 29er 1 mam nadzieję przeczytacie tutaj w niedalekiej przyszłości :)

Giant Anthem 29 04